Dag 14 Mammoth Lakes - Yosemite NP - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu Dag 14 Mammoth Lakes - Yosemite NP - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu

Dag 14 Mammoth Lakes - Yosemite NP

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

02 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Yosemite Village

Een laat verslag, want na ons bezoek aan Yosemite zijn we in de middle of nowhere terecht gekomen. In het plaatsje El Portal, net buiten het park, in een vallei met aan beide zijden hoge bergen, waardoor wifi bijna niet mogelijk is.
Vanmorgen op tijd weggereden om op tijd in Yosemite aan te komen. Eerst vanmorgen een korte tussenstop gemaakt bij Mono Lake, een oud meer waar tufa's boven de waterspiegel uitsteken. Dat zijn een soort van zoutpilaren, die door het dalen van de waterspiegel naar boven zijn gekomen. Daarna hebben we de afslag richting Tioga Pass genomen, het hoogste punt op onze route, circa 3000 meter. Dit is de snelste toegangsweg richting Yosemite, alleen is deze maar van juni t/m oktober geopend. De rest van het jaar ligt er sneeuw en is deze weg afgesloten en moet je heel ver omrijden.
We zijn doorgereden tot aan Curry Village, net voorbij Yosemite Village en hebben een pittige wandeling gemaakt richting Nevada Falls, 1 van de mooie watervallen in Yosemite. We zijn een eindje gekomen, maar het was een pittige klim en ben ik zelf een stukje verder gegaan om dicherbij de waterval te komen. Daarna hebben we nog 2 korte wandelingen gemaakt, de Cook Meadows Loop met een uitzicht op een aantal hoge bergen en de Lower Yosemite Falls met een uitzicht op een andere waterval.
We hebben geen beren gespot, maar op de terugweg naar de auto een hert op een meter afstand en in de auto zagen we ook nog een coyote voorbij lopen. Aangekomen bij ons hotel werden we verrast met een megakamer met maar liefst 4 kingsize bedden, aparte woonkamer, aparte keuken, 2 badkamers en een loeier van een balkon. Dus geen probleem om te overleven in de middle of nowhere, ook zonder wifi en telefoon.