Dag 19 Monterey - Ventura - Reisverslag uit Ventura, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu Dag 19 Monterey - Ventura - Reisverslag uit Ventura, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu

Dag 19 Monterey - Ventura

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

07 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Ventura

Vandaag hebben we een lange, maar afwisselende dag beleefd.
We hadden de langste autorit voor de boeg, maar liefst 260 mijlen (ca. 420 km), de overige ritten waren veel korter. Via highway 1, niet de snelweg, gingen we op pad. Dit is een mooie weg langs de kust met veel mooie uitzichtpunten en het eerste stuk is erg kronkelig. De eerste stop was bij het Julia Pfeiffer Burns State Park, waar we een korte wandeling naar een strandje met een waterval hebben gemaakt. Daarna gingen we verder naar Piedras Blanca, een strand waar een grote kolonie zeeolifanten bivak heeft genomen. Wat zijn die beesten lelijk en wat meuren ze, maar een bezoekje is de moeite waard. Onze middagpauze was in het dorpje San Simeon.
We hebben onze weg vervolgd langs de kust en hebben onderweg walvissen gespot. De volgende tussenstop was in het stadje Morro Bay, waar we door de duinen en over het strand richting Morro Rock zijn gelopen, een grote rots vlak voor de kust. Daarna zijn we richting Solvang gereden, een erg leuk stadje in Scandinavische stijl (Stijn en Mariel bedankt voor de tip). Hier hebben we bij Olsen's Bakery koffie en hot chocolat met lekkere koeken genuttigd. Daarna hebben we een stadswandeling gemaakt langs de typische huizen. Op het laatste stuk snelweg langs de kust richting Ventura hebben we nog dolfijnen gespot.
's Avonds zijn we nog naar een grote kermis in Ventura geweest, op loopafstand van ons hotel. Deze is vergelijkbaar met Nederland, met veel eetkraampjes, een paar grote muziektenten en zelfs een soort van beurs (Libelle?). Dit was een gezellige afsluiting van een lange dag, welterusten... voor ons, goedemorgen... voor jullie.

• 14 Augustus 2015 - 15:50

Mariel:

Hoii, wat een leuke verhalen om te lezen. Veel gezien langs de kustlijn zo ge lezen. Ja Solvang was een leuke plekje voor een tussenstop.