Dag 13 Death Valley NP - Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu Dag 13 Death Valley NP - Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu

Dag 13 Death Valley NP - Mammoth Lakes

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

01 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Vandaag een rustig dagje.
Toen we vertrokken om 8.45 uur was het al 41 gr C. Om Death Valley uit te komen moet je vrij lange weg volgen en moet je klimmen van zeeniveau naar ongeveer 5000 feet (1500 meter). We hebben nog een korte tussenstop gemaakt om nog even die warmte te voelen en kwamen op de weg richting het gebergte Sierra Nevada.
Rond de middag zijn we gestopt in Bishop, een leuk stadje langs de route, waar we bij een bakkerij gegeten hebben. Deze heet Erick Schat's Bakkerij, een zaak van Nederlandse origine. Ze hebben er allerlei echte Nederlandse producten, zoals gevulde koeken en macroonkoeken en er hing zelfs een schilderij van WA en Maxima aan de muur.
Onze weg vervolgd naar Mammoth Lakes, maar het weer werd helaas steeds slechter en we kregen zelfs wat regen op ons dak, de temperatuur was ondertussen gezakt naar circa 65 gr F (ca. 19 gr C). Wat een verschil met vanmorgen en we hebben eigenlijk maar een paar uurtjes gereden.
We wilden naar het natuurparkje Devil's Postpile rijden, maar door het slechte weer hebben we dat niet gedaan en zijn naar het centrum gereden om wat te winkelen.
We hebben wel een groot appartement met een apart keukentje en 2 slaapkamers met eigen badkamer, dat is wel luxe hoor. Je hebt hier veel appartementen, omdat het hiet een skigebied is en er 's winters veel sneeuw ligt. We zitten nu op een hoogte van ongeveer 2300 meter.
Morgen naar Yosemite en als het goed is, hebben dan beter weer.

• 02 Augustus 2015 - 14:14

Miranda:

Wat een mooie verhalen weer.
    Leuk om te lezen.
    Hier in nederland nu ook weer aangename temperaturenn.
    Wij zijn de caravan aan het inpakken.
    Dinsdagochtend vertrekken we naar het warme
    zuid frankrijk!
    Veel plezier nog.
    Groetjes uit goirle.

• 02 Augustus 2015 - 17:14

Eeke :

zo te zien heeft mijn moeder al een mooi verslag gegeven van wat wij hier doen. nog steeds vind ik het leuk al jullie avonturen te volgen.
    xx-jes uit het leukste dorpje goirle
    nog veeel plezier jullie zijn al over de helft wat gaat het snel