Dag 15 Yosemite NP - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu Dag 15 Yosemite NP - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu

Dag 15 Yosemite NP - San Francisco

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

03 Augustus 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanuit El Portal zijn we door de Yosemite-vallei gereden naar de "bewoonde" wereld, op weg naar San Francisco. Het verkeer werd steeds drukker, maar dankzij onze navigatie zijn we spoedig bij ons hotel aangekomen. Een hotel in retrostijl, met allerlei kleuren, best grappig. We hadden geen koelkast op de kamer, maar dat was zo geregeld. Ook de temperatuur hier is even wennen. Het is hier overdag rond de 70 gr F (20 gr C), dus we zullen ons anders moeten kleden, maar dat wisten we van te voren.
We zijn meteen op onderzoek gegaan en zijn met de trolleybus naar Fishermen's Wharf gegaan. We kwamen uit bij pier 39, waar de zeeleeuwen lekker op pontons liggen en luidruchtig tegen elkaar tekeer gaan. Leuk om te zien. Er is veel te beleven bij deze pier, het lijkt een beetje op Scheveningen. San Francisco lijkt op Amsterdam, maar je hebt hier veel meer zwervers.
We hebben vanavond gegeten bij Rainforest Cafe, waar je in een oerwoud tussen de wilde dieren lekker kunt eten. Linda heeft dit eerder gedaan in London en had dit voorgesteld. Daarna zijn we weer met de trolleybus terug gegaan naar ons hotel. Morgen weer meer nieuws uit San Francisco.