Dag 7 Tusayan - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu Dag 7 Tusayan - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu

Dag 7 Tusayan - Page

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

26 Juli 2015 | Verenigde Staten, Page

Vroeg uit de veren en met de shuttlebus naar de Grand Canyon. We hebben ons naar de route van Hermit's Rest laten brengen, het westelijke deel van de South Rim. We zijn uitgestapt bij Powell Point en hebben een stuk gelopen langs de canyon. Deze route heet de Rim Trail en je hebt een aantal mooie uitzichtpunten over de canyon. Je loopt soms op een meter afstand van de rand. Bij uitzichtpunt The Abyss weer op de bus gestapt en naar het eindpunt Hermit's Rest gereden om nog een souveniertje te kopen als aandenken. Daarna met de shuttlebus weer terug naar Tusayan en onze weg met de auto vervolgd richting Page.
Een lange weg rondom de Grand Canyon met mooie landschappen, maar bijna geen dorpjes of steden. Vlak voor Page zijn we gestopt bij Horseshoe bend. Dit is een U-bocht in de Colorado-rivier die je vanaf hoogte kunt bekijken. Schitterend om te zien en inspannend om deze plek te bereiken. Je moet door het losse zand in de hitte stevig klimmen om het uitzichtpunt te bereiken. Zeker de moeite waard.
We hebben nog vlakbij ons hotel gegeten, voor mijzelf onder het genot van een plaatselijk biertje met de toepasselijke naam Grand Canyon. En daarna nog wat moonlight swimming in het zwembad van ons hotel.
Welterusten en tot morgen.

• 27 Juli 2015 - 13:08

Hettie En Frans:

Wat zien jullie veel, en wat beleven jullie veel, maar wanneer begint jullie vakantie ? Of wacht je daarmee tot jullie weer thuis zijn

• 27 Juli 2015 - 13:41

Eeke :

elke dag weer word ik meer jaloers. wat een topverhaaltjes, en wat een avonturen. super cool wat jullie allemaal doen. lijkt me wel vermoeiend maar super mooi en gaaf. geniet er nog maar lekker van.

• 27 Juli 2015 - 13:43

Miranda:

Dat was weer een mooie belevenis. En nog actief ook.
    Het klimmen is vooral goed voor de badmintonbenen, ha ha!
    Veel plezier weer met al jullie belevenissen!

• 27 Juli 2015 - 16:46

Opa En Oma :

Hoi seebjes
    Wij zijn iedere dag weer benieuwd wat jullie gezien en beleefd hebben.
    Het is een vermoeiende en prachtige reis.
    Veel plezier allemaal doeiiii

• 28 Juli 2015 - 23:11

Bernadine:

Wat een leuke verhalen. Wat gaaf dat jullie ook bij page horseshoe bend zijn geweest !!!! Gaaf om te zien he . Super
    En die trial ook gaaf dat julli eist ook gedaan hebben . Vonden de dames het ook leuk ? En hoe warm is het daar nu? hier is het niets . Herfstachtig weer. regen , wind en zelfs beetje koud. Lang leve de zomer in Nederland.

• 28 Juli 2015 - 23:12

Bernadine :

Geniet er maar lekker van !!