Dag 16 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu Dag 16 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu

Dag 16 San Francisco

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

04 Augustus 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

We hadden thuis kaartjes gereserveerd voor Alcatraz. Om 10 uur zijn we met de ferry vanaf pier 33 naar het eiland gevaren en kregen op de kade een korte toelichting over wat er allemaal te doen was. We hebben de route langs de gebouwen omhoog naar het cellencomplex gevolgd en konden daar een self-guided audiotour volgen, zelfs in het Nederlands. Dat ging perfect, want je werd door het cellencomplex geleid en overal werden korte verhaaltjes verteld, over de celblokken, gevangenen, ontsnappingen en geschiedenis. Dit was heel indrukwekkend en een echte aanrader. De tour duurde ongeveer een uur en daarna hebben we nog kort rondgekeken in andere gebouwen.
Na terugkomst zijn we naar pier 39 gelopen en hebben we heerlijke pancakes gescoord met banaan, aardbei en Nutella. Jammie, jammie....
Met de trollybus zijn we toen richting Union Square gegaan en hebben daar gewandeld, vervolgens naar China Town, Powell Street en City Hall. In Powell Street is het punt waar de cable cars worden omgedraaid. Dat is een aparte belevenis, want m.b.v. een draaiplateau worden de cable cars met de hand gedraaid naar een ander spoor. Een schouwspel dat door heel veel mensen bekeken werd.
Vandaag viel pas echt op dat er hier heel veel zwervers zijn en bij de City Hall stonden ze in de rij voor hun avondmaal bij een soort van voedselbank.
Allemaal erg triest, maar hier is het een onderdeel van het dagelijks leven.
Morgen ons laatste dagje San Francisco.