Dag 10 Zion NP - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu Dag 10 Zion NP - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu

Dag 10 Zion NP - Las Vegas

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

29 Juli 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Eerst vanmorgen nog een korte wandeling gemaakt in Zion, een combinatie van 2 traila, de Kayenta Trail en de Lower Emerald Pools Trail. Een redelijk eenvoudige wandeling langs de Virgin-rivier naar het laagste gedeelte van de Emerald Pools, een watervalletje waar het pad langs loopt.
Daarna met de shuttlebus weer terug naar Springdale en in de auto gestapt op weg naar Las Vegas. Onderweg bij een Walmart gestopt en eindelijk goedkope boodschappen kunnen doen, de overige supermarkten zijn redelijk prijzig, vooral het eten. Nog een korte stop gehouden vlak voor Las Vegas in het Valley of Fire State Park, maar de temperatuur was ondertussen gestegen naar 108 gr F (= ca. 43 gr C) en zijn we weer snel doorgereden. Richting Las Vegas werd het verkeer steeds drukker en eindelijk kwamen we aan bij ons hotel, het superdeluxe Venetian Hotel. Wat een verschil met het gemoedelijke Springdale, wat is het druk in Las Vegas. Ik heb mijn autosleutels ingeleverd en "James" heeft de auto geparkeerd en onze koffers werden uitgeladen en naar de kamer gebracht. We hoefden niets te doen. Daarna hebben we rondgelopen in het hotel, wat een luxe hier. Gondels, het San Marcoplein, de Rialto-brug, alles is nagebootst van Venetie.
Daarna nog langs een stuk van de Strip gelopen en een aantal andere luxe hotels bekeken en het leven op straat ondervonden. Je ziet zwervers, daklozen, verslaafden, muzikanten, dansers enz, het lijkt wel de Roze Maandag van de kermis. Ook nog Las Vegas by night gedaan, erg indrukwekkend al die verlichting en shows op straat en bij de hotels. Morgen gaan we verder met onze ontdekkingsreis en zullen we proberen om wat foto's te plaatsen, we hebben hier een betere internetverbinding dan bij de andere hotels.