Dag 9 Bryce Canyon - Zion NP - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu Dag 9 Bryce Canyon - Zion NP - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu

Dag 9 Bryce Canyon - Zion NP

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

28 Juli 2015 | Verenigde Staten, Springdale

Een dag met 2 avontuurlijke wandelingen in twee mooie, maar verschillende parken. Op weg naar het park hebben we een mooie foto van een hert langs de weg genomen. Die stond gewoon te grazen en liep niet weg. Vanmorgen in Bryce zijn we naar beneden afgedaald in de canyon en hebben we tussen de hoodoo's in een oranje-rode wereld gelopen. We hebben een combinatie van 2 trails gelopen, de Navajo Loop Trail en de Queens Garden Trail. De eerste ging slalommend naar beneden en halverwege hebben we de tweede trail genomen naar boven. Wat is dit een mooi park, veel mooier dan de Grand Canyon. Onderweg nog een foto van een chipmunk genomen en boven van een slang die gewoon op zijn gemakkie een meter voor ons langs kroop.
Onze weg vervolgd naar Zion NP, waar we in 2 uurtjes rijden aankwamen. Eerst in ons hotel in Springdale, aan de voet van het park, ingecheckt en met de shuttlebus (stopte weer voor de deur van het hotel) naar het park gereden. Daar hebben we speciale waterschoenen en -kousen gehuurd en hebben aan het einde van het park een wandeling langs de Virgin-rivier gemaakt, de Riverside Walk. Aan het einde van het pad was er alleen nog ondiep water met rotsen, de Narrows. We moesten ons avontuur dus verder vervolgen door het water en hebben deze route tussen de hoge rotsen een stuk gevolgd. Het was maar 1 richting, dus dezelfde weg weer terug. Op het verharde deel van de route struikelde je zowat over de eekhoorntjes en boven hebben we nog een soort eland van dichtbij gefotografeerd.
Vanavond bij het hotel hebben we nog lekker gezwommen.
Morgen nog even Zion en dan......... Vegas here we come !!!

• 29 Juli 2015 - 14:31

Bernadine:

Wat gaaf dat jullie maar me geluisterd hebben en schoentjes hebben gehuurd . Super leuk !!! Geniet nog even vanher mooie Zion . Aan jullie verhalen te horen is het jammer dat wij toen bryce niet goed hebben kunnen zien. Bij ons was het namelijk slecht weer en mochten we geen trail lopen. Nog even genieten van de rust en de natuur en dan ben ik heel benieuwd naar jullie verhalen van Vegas ,
    Xxx

• 29 Juli 2015 - 18:37

Eeke:

wat klinkt dit allemaal super tof. en wat zijn jullie toch een sportieve familie!! die foto van de chickmunk wil ik heel graag zien en de rest ook :). nog een hele fijne vakantie en geniet er maar lekker van. en ik zal wachten op de vele verhalen die ik hopelijk ga horen ( waar ik eigenlijk geen twijfels over heb)
    nog een fijne vakantie seebjes,
    groetjes van ons allen