Dag 2 - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu Dag 2 - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu

Dag 2 - New York

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

21 Juli 2015 | Verenigde Staten, New York

We hebben weer een mooi dagje New York achter de rug. Eerst met de metro naar het nieuwe WTC gereisd en de nieuwe Freedom Tower bekeken. Wat een hoogte, in Manhattan moet je de hele dag omhoog kijken, goed voor je nek.Daarna doorgelopen naar 9/11 en buiten de monumenten met namen gezien. Vervolgens zijn we naar het 9/11 museum gegaan en daar rondgelopen. Heel indrukwekkend, alles doet je terugdenken aan die trieste dag. Alle namen buiten krijgen binnen ook gezichten, want er hangen foto's van alle slachtoffers aan de muur. Dit museum is een aanrader, het drukt je met de neus op de feiten, maar is een mooi herdenkingspunt voor alle slachtoffers.
Vervolgens zijn we met de ferry langs het Vrijheidsbeeld gevaren en konden we een mooie blik werpen op de skyline van Manhattan. Daarna naar de City Hall gelopen en met de hop-on-hop-off bus een tocht door Brooklyn gemaakt. Een leuke afwisseling met Manhattan. Daar staan ook lage gebouwen, niet alleen wolkenkrabbers.
Met de metro zijn we doorgegaan naar Grand Central Terminal, het hoofdstation van New York met een gigantisch winkelcentrum onder de grond. Vanoavond lopen we nog een keer naar Times Square om de reclames en de mooie verlichting te aanschouwen.
Tot de volgende keer.

• 23 Juli 2015 - 14:40

Eeke Van Beurden :

echt super leuk dat we mee kunnen genieten met jullie avonturen :) super tof om te lezen en nog heeeel veeeeel plezier geniet er maar van en veel plezier nu in pfoenix

• 25 Juli 2015 - 17:47

Bernadine:

Ben je op Time Square ook die cowboy tegengekomen in zn onderbroek , spelend op een gitaar?
    Mooi 9/11.....