Dag 18 San Francisco - Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu Dag 18 San Francisco - Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu

Dag 18 San Francisco - Monterey

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

06 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Monterey

Vanochtend hebben we afscheid genomen van San Francisco en zijn nog even naar Alamo Square gereden om naar de gekleurde Victoriaanse huisjes te kijken, de Painted Ladies. Toen op weg naar Monterey via het eerste stuk van Highway 1, een lange kustweg. Rond de middag waren we al in Monterey en zijn doorgereden naar Cannery Row waar veel winkels en restaurants zijn.
We zijn eerst naar het Monterey Bay Aquarium gegaan, een groot zeeaquarium, waar vanalles over het leven in de oceanen wordt verteld. Allerlei aquaria met grote en kleine vissen, pinguins, zeeotters, kwallen enz., erg interessant en mooi om te zien. Vooral het voeren van de zeeotters was een leuk schouwspel. Die kregen een soort van koker waar vis in zat. Door deze koker tegen stenen of de glasplaten te rammen, konden ze de vis uit de kokers peuteren, komisch tafereel hoor.
Na afloop hebben we natuurlijk nog langs Cannery Row gelopen en hebben we daar in een restaurant nog lekker gegeten. Het weer was blijkbaar niet zo goed als in Nederland, zwaar bewolkt en slechts 21 gr C, maar we hebben ons goed vermaakt.