Dag 17 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu Dag 17 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu

Dag 17 San Francisco

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

05 Augustus 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Weer een hoogtepunt op onze reis, fietsen over de Golden Gate Bridge. Nadat we onze fietsen hadden opgehaald in Bay Street vlakbij Fisherman's Wharf en onze helmpjes hadden opgezet (voor Anne verplicht, dus wij ook), zijn we langs de waterkant richting brug gefietst. Het is hier niet vlak, je moet klimmen en dalen, dus een redelijk pittige tocht, maar het uitzicht is prachtig en je komt veel fietsers en wandelaars tegen. We hadden helder weer, dus hebben we mooie foto's van de brug. Blijkbaar is het regelmatig mistig hier en is het moeilijk om mooie foto's te maken, dus hadden we geluk. Nadat we over de brug gefietst waren, begon de afdaling naar Sausalito, een voorstad van San Francisco. Daar konden we met de ferry terug, maar de dames hebben geen zeebenen en wilden liever weer terug over de brug. Dat betekende wel een pittige klim omhoog naar de brug. Anne en ik hebben de klim overwonnen zonder afstappen, goed voor de bovenbenen, de andere dames moesten een keer afstappen. Daarna weer terug over de brug, het was ondertussen wel een stuk drukker geworden en daarna terug naar de waterkant.
Vandaar zij we met de fiets aan de hand naar Lombard Street gelopen, een pittige klim, maar zeker de moeite waard. Nu snappen we waarom ze deze straat Crooked Street noemen. Een deel van deze straat slingert zich naar beneden en is een attractie voor toeristen. Auto's staan in de rij om naar beneden te rijden, er werd zelfs ruimte gemaakt voor 3 skateboarders met camera om naar benden te slingeren. Mooi om te zien, wij hebben een stuk van deze straat gelopen met de fiets aan de hand.
Daarna hebben we onze fietsen ingeleverd en hebben de dames nog een tas gekocht. Tenslotte zijn we nog naar onze vrienden de zeeleeuwen bij pier 39 gegaan en hebben we daar nog gegeten.