Dag 12 Las Vegas - Death Valley NP - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu Dag 12 Las Vegas - Death Valley NP - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van John Seebregs - WaarBenJij.nu

Dag 12 Las Vegas - Death Valley NP

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

31 Juli 2015 | Verenigde Staten, Furnace Creek

Van de hitte in Las Vegas naar de zinderende hitte in Death Valley, van Nevada naar California, onze 4e staat waar wij verblijven. O moeder, wat is het hier heet !!! Onbeschrijfelijk, zo'n hitte hebben we nog nooit meegemaakt.
We hebben vanmorgen nog gewinkeld in een shopping mall aan de rand van Las Vegas. De dames hebben nog leuke schoenen gescoord. Daarna op weg naar Death Valley. Het landschap veranderde langzaam maar zeker, steeds minder bomen en struiken, steeds meer droge vlaktes.
We zijn bij 2 bekende uitkijkpunten gestopt. De eerste stop was bij Zabriskie Point, een korte klim naar een uitkijkpunt over allerlei gekleurde rotsen. Mooi om te zien, maar binnen 10 minuten zit je weer in de auto met airco. De tweede stop was bij Badwater Basin, het laagste punt van de VS en het heetste punt van Death Valley. Dit punt ligt circa 85 meter onder de zeespiegel en je kijkt uit over een zoutvlakte. Een leuke maar zeer hete ervaring. het was hier 120 gr F in de schaduw, dat is 49 gr C. Dus weer snel naar de auto met airco en op weg naar Furnace Creek, onze overnachtingsplaats midden in Death Valley. We hebben vanmiddag lekker gezwommen, maar het water was eigenlijk ook te heet, maar gaf toch wat afkoeling. We kijken uit op een kleine golfbaan en hebben een soort van coyote en een grote haas op 100 meter afstand voorbij zien lopen. Vanavond om 9 uur was het nog steeds boven de 40 gr C, dus weer snel naar de kamer met airco.
Morgen meer nieuws vanuit deze bakoven.

• 01 Augustus 2015 - 19:54

Geert En Henriette:

Ja ja lekker heet daar he. De grootste sauna van de wereld !! Alsof de dag van gisteren kunnen we dat nog herinneren al is het inmiddels alweer 3 weken geleden dat wij er waren. Het is er wel verschrikkelijk mooi toch of hebben wij onwaarheden verteld. Het is elke dag weer wat anders we je te beleven krijgt en het is de moeite waard om nooit meer te vergeten. Nu verder naar Mammoth Lakes een wintersportplaatsje en dan yosimite NP geweldig mooi en maar mooi weer. Veel plezier nog en geniet ervan!!

• 02 Augustus 2015 - 14:17

Miranda:

Wat een hitte zeg!
    Volgende keer maar naar ijsland!